V tomto článku se seznámíte se společností SolarJuice Co. Ltd., výrobcem a distributorem solárních panelů a příslušenství. Společnost vstoupí 9. února na burzu NASDAQ pod tickerem SJA. V tomto článku představíme obchodní model společnosti SolarJuice Co. Ltd., vyhlídky jejího cílového trhu, její hlavní rivaly, její stav financí, výhody a nevýhody a podrobnosti o jejím IPO.

Svět prochází přechodem na zelenou energii. Většina zemí s rozvinutou ekonomikou vylepšuje svou infrastrukturu obnovitelných zdrojů energie s cílem optimalizovat jejich expanzi, a tím snížit škodlivé emise v atmosféře.

Solární panely jsou stále populárnější v regionech, které se mohou pochlubit slunečným počasím po celý rok, nebo alespoň tam, kde je slunečno po většinu dní v roce. Solární panely se montují na otevřeném prostranství, buď na střechách nebo v solárních farmách, což jsou rozsáhlé instalace solárních fotovoltaických (PV) panelů na zemi. Ke stimulaci takových iniciativ zavedlo mnoho vlád daňové pobídky.

Co víme o společnosti SolarJuice

Společnost SolarJuice Co. Ltd. vyrábí, distribuuje a montuje solární panely a související příslušenství. Společnost založili v Austrálii v roce 2017 a její sídlo je v Sydney.

Emitent působí v celé Austrálii, na Novém Zélandu a v pěti státech USA, konkrétně v Kalifornii, Coloradu, Nevadě, Floridě a Texasu. Aby SolarJuice vstoupila na americký trh, koupila společnost Petersen-Dean Inc. V USA je produkt společnosti znám pod značkou Solar4America a na Novém Zélandu jako SJ Australia.

Společnost řídí její generální ředitel Hoong Khoeng Cheong, dříve generální ředitel společnosti SPI Energy.

Struktura SolarJuice

Struktura SolarJuice

Jaké jsou Hlavní produkty společnosti

Značka SolarJuice v USA

Značka SolarJuice v USA

Výroba solárních modulů probíhá v Kalifornii. Hlavním prodejním trhem je Austrálie, která generuje 75 % celkových příjmů emitenta. V únoru 2023, měla společnost 5 000 klientů a plánovala zvýšit svou podíl na americkém trhu.

Do 30. června 2022 společnost SolarJuice Co. Ltd. přilákala investice ve výši 35 milionů USD. Hlavním investorem je SPI Investments Holding Limited.

Jaké jsou Vyhlídky cílového trhu společnosti

Podle IBISWorld činil v roce 2022 australský trh se solárními panely 3,3 miliardy USD a severoamerický trh 9,7 miliardy USD. Mordor Intelligence předpovídá, že průměrný roční růst tohoto trhu v letech 2023-2028 včetně bude 20,56 %.

Očekává se, že tyto trhy budou stimulovány vládou a různými speciálními programy. Například australská vláda plánuje v roce 2023 zvýšit objem vyrobené energie na 960 MW.

Čtěte také  Které Akcie si vybírají Ředitelé velkých společností

Kdo jsou Hlavní konkurenti SolarJuice

  • AGL Energy Limited
  • Infigen Energy Ltd.
  • Neoen SA
  • First Solar Inc.
  • SunPower Corporation
  • Tindo Solar Pty Ltd.
  • Trina Solar Co. Ltd.

Jaká je Finanční výkonnost SolarJuice

V roce 2021 činily tržby SolarJuice Co. Ltd. 153,28 mil. USD, což bylo o 35,03 % více než v roce 2020. Do konce prvního pololetí 2022 tento ukazatel vzrostl o 7,55 % na 81,52 mil. USD. Od července 2021 do června 2022 včetně činily tržby 158,99 milionů USD.

Finanční výkonnost SolarJuice

Finanční výkonnost SolarJuice *

Čistá ztráta emitenta v roce 2021 činila 23,28 mil. USD, zatímco v roce 2020 byl zisk 0,76 mil. USD. V první polovině roku 2022 se čistá ztráta snížila o 90,86 % na 0,78 milionu USD.

Finanční výkonnost SolarJuice

Finanční výkonnost SolarJuice *

Čistý peněžní tok k 30. červnu 2022 byl záporný ve výši 8,4 milionu USD. Ve stejném okamžiku měla společnost na účtech 3,2 mil. USD a celkové závazky 51,3 mil. USD.

Jaké jsou Silné a slabé stránky SolarJuice

Silné stránky:

  • Slibný cílový trh
  • Stabilní klientská základna
  • Kvalifikovaný management
  • Jednoduchý a jasný obchodní model
  • Růst příjmů
  • Snižující se čistá ztráta

Slabé stránky:

  • Vysoká konkurence
  • Žádné čisté zisky
  • Závislost na státní podpoře

Co víme o IPO SolarJuice

Upisovatelem IPO SolarJuice Co. Ltd. je Maxim Group, LLC. Emitent plánuje prodat 2,5 milionu běžných akcií za méně než 8 USD za kus. Hrubý výnos z prodeje by měl činit 20 milionů USD, opce prodávané upisovatelem jsou vyloučeny. Kapitalizace společnosti může dosáhnout 220 milionů USD.

Ukazatel P/S může dosáhnout hodnoty 1,38. Všimněte si, že průměr P/S společností zabývajících se výrobou a montáží solárních panelů je 4,61. Prostor pro růst ceny akcií během období blokování může dosáhnout 234,06 % ((4,61/1,38−1)*100 %).

* – Minulá výkonnost není spolehlivým ukazatelem budoucích výsledků nebo budoucí výkonnosti.

Prezentovaný materiál a informace zde obsažené slouží pouze pro informační účely a v žádném případě by neměly být považovány za poskytování investičního poradenství pro účely zákona o investičních společnostech 87(I)/2017 Kyperské republiky nebo jakékoli jiné formy osobní poradenství nebo doporučení, které se týká určitých typů transakcí s určitými typy finančních nástrojů.